Montaza dizalica

Početak Gore


 

Ova strana je poslednji put izmenjena:
23.11.01 16:38:12

Podela masina po vrsti rada
Peca2.tif (140869 bytes)

Postupak sastavljanja dizalica od dovezenih komponenti u celinu spremnu za dejstvo (prenos i dizanje), ili postupak uspravljanja dizalice u oblik spreman za dejstvo, naziva se montaža dizalice.

Obrnuti postupak, od stanja dizalice u kome je mogla da dejstvuje do rastavljanja u transportabilne komponente, ili povratak dizalice u stanje da se može kao celina transportovati putevima zovemo demontaža dizalice.

Montaža i demontaža dizalice su složeni monterski zadaci i moraju se sprovoditi tačno za svaki tip po uputstvima proizvođača i svim sigurnosnim merama. Trajanje procesa montaže i demontaže može biti reda veličine nekoliko sati do reda veličine nekoliko sedmica, zavisno od veličine dizalice, vrste, marke i tipa, kao i od mogućnosti korišćenja pomoćnih sredstava (auto dizalice, dizalice na gusenicama...). Mnogi proizvođači novih tipova kranova uzimaju kao pretpostavku za montažu prisustvo auto dizalica određene nosivosti.

Za veće toranjske kranove sa horizontalnom strelom vreme montaže iznosi oko 10 dana sa približno 1000 radnih sati. Približan odnos trajanja montaža-demontaža je 60%-40%.

Kod puzajućih - Kletter kranova, vremena za montažu kreću se od 120 do 180 radnih sati.

Vreme potrebno za postavljanje 1 m koloseka iznosi od 1,50h/m do 2,5h/m.

Na sledećoj slici date su osnovne šeme montaže toranjskih kranova.

Peca21.tif (401674 bytes)

 

 

Skok na početak strane
Početak strane

Povratak na pocetak GRAMAK-a
Molimo vas da komentare pošaljete na gramak@grf.bg.ac.yu